affiliate marketing the artificial life observer: WAHH !! Sedapnya Aiskrim susu kambing Mado

Thursday 19 April 2012

WAHH !! Sedapnya Aiskrim susu kambing Mado


AISKRIM Mado diperbuat daripada susu kambing berkualiti tinggi dan tahan cuaca panas.

BUKIT Bintang, Kuala Lumpur sememangnya sentiasa sesak dengan kehadiran rakyat tempatan dan pelancong yang gemarkan aktiviti membeli-belah di pusat-pusat beli-belah yang banyak terdapat di situ.

Justeru, sambil berjalan-jalan menikmati pemandangan di Bukit Bintang, apa kata anda mencuba aiskrim terbaharu berasaskan susu kambing yang dibawa khas dari Turki di Mado untuk menyegarkan tekak akibat cuaca panas.

Ketua Pegawai Eksekutif Yasar FC Sdn. Bhd., Yasar Kanbur berkata, keistimewaan Mado ialah rasanya yang enak malah menyihatkan kerana ia menggunakan susu kambing berkualiti tinggi yang dicampur dengan saleb. Saleb ialah ekstrak sejenis spesies orkid yang ditemui di rantau Marash di Turki.

"Gabungan kedua-dua bahan utama ini menghasilkan rasa aiskrim yang enak dan tidak mudah cair seperti kebanyakan airkrim walaupun berada di bawah cuaca yang panas.

"Mereka yang menikmati aiskrim Mado pasti akan berpuas hati dengan rasanya yang enak tanpa bau kambing kerana ia melalui proses pembuatan yang ketat," katanya.

Selain aiskrim dalam pelbagai perisa, Yasar memberitahu, Mado turut menyajikan pelbagai jenis pastri dan pencuci mulut termasuk kopi terbaik Italian Filicori dan pelbagai jenis minuman asli Turki.

36 perisa

"Selain rasa aiskrim yang unik dan padat, aiskrim ini turut dimakan menggunakan sudu dan garpu, lalu menjadikannya lebih unik berbanding aiskrim jenama-jenama lain.

"Terdapat 36 perisa aiskrim ditawarkan di kafe ini dan orang ramai boleh mendapatkannya pada harga serendah RM8," ujarnya.

Orang ramai boleh memilih daripada 36 perisa aiskrim yang ditawarkan di kafe Mado di Bukit Bintang.

Tambah Yasar, dengan adanya kafe sebegini, makanan dan kebudayaan masyarakat Turki sedikit sebanyak dapat dikongsikan dengan penduduk di Malaysia.

"Kafe ini adalah yang pertama di rantau Asia Pasifik dan kami sedang merangka pelan untuk membuka 50 buah kafe lagi dalam tempoh lima tahun akan datang di rantau ini.

"Kami juga merancang untuk menjadikan Malaysia sebagai pusat pengeluaran dan pengedaran utama produk Mado," katanya.

Tambahnya, dia percaya dengan situasi ekonomi Malaysia yang stabil, Mado mampu untuk membawa pulangan kira-kira RM300 juta kepada rakan-rakan niaga di Malaysia menjelang tempoh tersebut.

"Berbekalkan pelbagai produk makanan yang dijamin halal, Mado Asia menyasarkan negara-negara yang mempunyai bilangan penduduk Islam yang ramai di Malaysia dan Indonesia untuk meluaskan sayapnya di kawasan Asia Pasifik," katanya.

Mado Asia selaku syarikat yang bertanggungjawab membawa jenama aiskrim ini ke Malaysia diasaskan oleh Yasar FC Sdn. Bhd., satu syarikat kerjasama strategik antara Yasar Pattisserie of Turkey dan Dondurma AP Sdn. Bhd.-SUMBER


P/s :sedap ke?nampak macam sedap.tapi kambig buat aiskrim?erk.nak jugak rasa..agaknya sedap kot.hehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...