affiliate marketing the artificial life observer: Bilionair AS dikesan hidap kanser prostat

Thursday 19 April 2012

Bilionair AS dikesan hidap kanser prostat

GAMBAR 6 Julai 2011 menunjukkan pengerusi dan CEO Berkshire Hathaway, Warren Buffett bersiar-siar di Sun Valley, dalam negeri Idaho bersama isterinya, Astrid.


OMAHA, Amerika Syarikat (AS) - Bilionair AS, Warren Buffett kelmarin memberitahu, beliau dikesan menghidap kanser prostat peringkat awal.

Namun, Buffet cuba menyakinkan para pemegang saham syarikat pelaburan miliknya, Berkshire Hathaway Inc. bahawa keadaannya tidak mengancam nyawa.

Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Berkshire Hathaway Inc. berusia 81 tahun itu menyatakan dalam surat kepada pemegang saham bahawa beliau bakal menjalani rawatan kemoterapi selama dua bulan pada pertengahan Julai depan.

Menurut Buffet, rawatan tersebut akan menghadkan perjalanannya, namun tidak menjejaskan rutin beliau.

"Saya rasa hebat seolah-olah berada dalam keadaan kesihatan yang baik. Tahap tenaga saya ialah 100 peratus. Saya mendapat tahu mengenai kanser itu kerana tahap PSA (Antigen Spesifik Prostat) baru-baru ini naik melebihi tahap normal. Jadi saya perlu menjalani ujian biopsi," katanya.

Menurut Buffett, beliau didiagnosis pada 11 April lalu dan sudah menjalani ujian imbasan CAT, tulang serta pengimejan resonan magnetik (MRI).

Buffett terkenal kerana pendekatan luar biasa dalam pelaburan. Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, beliau menjadi salah seorang dermawan paling pemurah.

Ahli perniagaan dari AS itu berada di tempat ketiga individu terkaya di dunia dalam senarai majalah Forbes dengan anggaran kekayaan berjumlah AS$44.6 bilion (RM136.7 bilion). - Agensi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...