affiliate marketing the artificial life observer: GILA !! Lori hantu longgok tanah dan loloskan diri

Wednesday 18 April 2012

GILA !! Lori hantu longgok tanah dan loloskan diri

SENGAJA...lori hantu diekori petugas JPJ membuang tanah ke atas jalan raya.


IPOH: Seorang pemandu lori hantu nekad merempuh kenderaan penguat kuasa Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), sebelum membuang muatan tanah ke atas jalan raya bagi meloloskan diri dalam kejadian berhampiran Taman Gemilang, di sini, pagi semalam.

Tindakan suspek berusia 20-an membuang muatan tanah merah seberat tiga tan itu menyebabkan laluan Jalan Kuala Kangsar menuju ke Sungai Siput di sini, sesak teruk.


Ketua Unit Operasi JPJ Negeri, Hashim Md Ali berkata, kejadian berlaku ketika pihaknya menjalankan operasi pemeriksaan kenderaan awam melalui Projek Lebuhraya Utara-Selatan (Plus), berhampiran Jelapang, di sini, kira-kira jam 9.30 pagi semalam.

Menurutnya, suspek enggan memberi kerjasama memberhentikan lori berkenaan untuk pemeriksaan selepas diarah sepasukan 20 anggota JPJ Perak.


“Tindakan suspek itu memaksa kami mengekori lori berkenaan sejauh lebih empat kilometer sehingga ke jalan Kuala Kangsar.


“Anggota JPJ yang menaiki kenderaan pacuan empat roda cuba memintas dan menghalang lori itu daripada terus melarikan diri. Bagaimanapun, pemandu lori berkenaan bertindak agresif melanggar sisi kanan belakang kenderaan pacuan empat roda model Toyota Fortuner milik JPJ,” katanya. Menurutnya, suspek memberhentikan lori tidak jauh dari lokasi pelanggaran sebelum sengaja menuangkan semua muatan tanah dibawa ke atas jalan raya.

“Tindakan luar biasa suspek menyebabkan laluan dan mencetuskan kesesakan hampir satu kilometer,” katanya.


Menurutnya, pemandu itu kemudian melarikan diri ke kawasan kampung berhampiran dengan meninggalkan lori di lokasi kejadian mengelak daripada ditangkap. “Pihak JPJ percaya, suspek lelaki itu tiada lesen memandu dan lori dipandu dipercayai mempunyai cukai jalan tamat tempoh,” katanya.

Sementara itu, Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Daerah Ipoh, Deputi Superintendan Wan Sharudddin Wan Omar yang ditemui di lokasi kejadian berkata, pihaknya dimaklumkan kejadian itu jam 9.30 pagi semalam.-SUMBER

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...