affiliate marketing the artificial life observer: WOW !! Bill Gates Belanja RM3.1j untuk anak

Sunday 8 April 2012

WOW !! Bill Gates Belanja RM3.1j untuk anak

PERCUTIAN KELUARGA... Melinda menundukkan badan untuk bercakap sesuatu dengan anaknya Rory bersama seorang rakan dan suaminya Bill di acara kuda di Florida.


DEMI minat mendalam anak perempuannya dalam sukan berkuda, Bill Gates sanggup membelanjakan AS$1 juta (RM3.1 juta) untuk menyewa sebuah rumah agam yang dekat dengan satu festival ekuestrian.

Jennifer Gates, 15, menunjukkan kemahiran dalam sukan berkuda pada hujung minggu lalu ketika menyertai pertandingan ekuestrian di Palm Beach, Florida.


Bilionair yang mengasaskan Microsoft itu dikatakan menandatangani perjanjian menyewa sebuah rumah yang besar selama enam bulan untuk membolehkan satu-satunya anak perempuannya bertanding dalam sukan itu ketika cuti musim bunga.

 Isteri Gates, Melinda dan anak lelaki mereka Rory, 13, turut berada di acara itu untuk memberi sokongan moral kepada Jennifer.


Mereka menumpukan perhatian terhadap Jennifer ketika mengambil bahagian dalam pesta itu yang berlangsung hingga hari ini.


Kira-kira 5,000 kuda dan 2,800 penunggang daripada 49 negeri seluruh Amerika Syarikat dan 30 negara lain mengambil bahagian dalam pesta itu.


Jurucakap Equestrian Sports Production, Jennifer Wood, mengesahkan anak Gates mengambil bahagian dalam acara lompat bahagian kanak-kanak.


Bayaran dikenakan untuk pertandingan itu adalah RM138 untuk setiap bahagian dan hadiah ditawarkan antara RM4,600 dan RM6,130.

Gates, orang paling kaya di Amerika Syarikat, dikatakan menyewa rumah yang mempunyai keluasan 7,300 kaki persegi dan lapan bilik tidur serta kemudahan ekuestrian dengan harga RM1.84 juta. Hartanah yang terletak di Wellington, Florida itu bernilai RM39.5 juta.


Walaupun Candice Cerro daripada move.com tidak dapat mengesahkan kepada wartawan yang keluarga Gates menyewa rumah itu, dia berkata, hartanah itu tidak lagi berada dalam senarai untuk diiklankan.


Gates kemudian menyewa empat kuda untuk acara melompat dengan harga RM53,150 hingga RM230,000 seekor untuk anaknya.


Dia turut membelanjakan RM53,150 untuk kandang kuda dan mengupah pelatih terbaik.


Selain itu, mereka menaiki pesawat persendirian tiga kali untuk ulang alik ke rumah asal mereka di tepi Tasik Washington di Medina.


Menurut Gawker, rumah di Florida itu mempunyai lapan bilik tidur, bangsal, kandang kuda dan tempat melatih kuda serta jalan masuk yang dikawal ketat.


Ia turut mempunyai sebuah tempat letak wain bawah tanah dan bilik media.


Pengasas Microsoft itu dikatakan diberi pilihan jika mahu membeli rumah itu setelah tempoh sewa tamat.


Ketika anak perempuannya bertanding dalam acara berprestij itu, Gates yang juga terkenal kerana sikapnya yang suka menderma dilihat asyik membaca The Quest, sebuah buku mengenai tenaga global dan peranannya dalam dunia ekonomi dan politik.


Festival Ekuestrian Musim Sejuk anjuran FTI Consulting itu diadakan dari 11 Januari hingga 1 April.




LUAS... Gates diberi pilihan untuk membeli rumah itu selepas tempoh sewa tamat. 



Hadiah wang tunai RM18.4 juta ditawarkan kepada peserta kategori 18 tahun ke atas. Acara itu turut mendapat perhatian pelatih Olimpik yang mencari bakat baru.


Menurut Bloomberg, Gates adalah lelaki kedua terkaya dunia dan bernilai RM191.131 bilion selepas hartawan telekomunikasi Mexico, Carlos Slim.


Gates mengahwini Melinda French pada 1 Januari, 1994. Dua tahun kemudian mereka mendapat Jennifer Katharine. Rory John pula dilahirkan pada 1999 manakala anak bongsu mereka, Phoebe Adele lahir pada 2002.



SUMBER

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...