affiliate marketing the artificial life observer: Sejarah penciptaan straw

Monday 18 June 2012

Sejarah penciptaan straw


Straw merupakan satu benda yang aku rasa digunakan setiap hari. Ia membantu proses untuk kita minum air dengan konsep yang mudah melawan graviti. Idea inilah di inspirasikan oleh Marvin c. stone.

Sejarah penciptaan.

Pada suatu hari Marvin, yang pada mulanya dia sebelum nie pun mengusahakan pembuatan dalam kertas pemegang rokok, telah mendapat ilham untuk paten bagi satu proses baru untuk membuat penyedut minuman. Beliau menggulungkan kertas bersalut parafin pada sebatang pensel lalu melekatkan hujungnya.

Sejarah penciptaan straw


Menggunakan rumput rai.

So, menggunakan daun inilah untuk menghirup air, dengan daun kertas ini membuat jerami prototaipnya oleh jalur-jalur berbelok-belok kertas sekitar sebatang pensel dan merekatkan ia bersama. Dia kemudian cuba dengan parafin bersalut kertas manila, jadi berjerami tidak akan menjadi basah manakala seseorang telah mencuba untuk minum.

Marvin Stone telah  memutuskan jerami ideal ialah 8 1/2 inci panjang dengan satu diameter hanya cukup luas menghalang benda-benda seperti benih-benih lemon dari ditempatkan dalam tiub.

Sejak Marvin Stone mengusahakan penyedut minuman, ia telah bertambah baik malah lebih. Kini, straw yang ada pun bukan kertas lagi, iaitu menggunakan bahan lain iaitu plastik, dan terdapat sekurang-kurangnya 11 jenis-jenis berbeza. Ini termasuk berjerami bendy, berjerami gula-gula , dan mengaut berjerami.

Permintaan terus bertambah.

Produk telah dipatenkan pada Januari ketiga, 1888. Menjelang 1890, iaitu dalam masa dua tahun, produksi straw ini telah mengatasi jumlah pengeluaran pemegang rokok. Penghasilan straw dibuat dengan tangan sehingga tahun 1906, apabila syarikat Stone telah mencipta sebuah mesin untuk melakukan kerja tersebut.

Pelbagai jenis straw.

Hari ini, kesan dari innovasi  ini, banyak jenis-jenis straw di keluarkan baik dari segi design, warna dan juga saiz yang besar untuk kepuasan yang maksimum.


Pelbagai jenis straw ada digunakan hari ini, dari jenis yang kecil, sehingga yang besar, berpusing-pusing dan sebagainya. Banyak jenis sudah dikomersialkan oleh beberapa syarikat.

Kegunaannya hari ini.

Bukan sahaja untuk minum sahaja hari ini, malah? Digunakan sebagai artistik yang boleh menjana pendapatan sampingan iaitu dengan membuat bunga straw. Hiasan-hiasan yang berbentuk kraftangan.

straw


Kraftangan/bunga straw.

Ia merupakan satu innovasi yang betul-betul menjana pendapatan, yang mana menggunakan bunga berasaskan straw dilihat kos yang murah, dan warna nya boleh bertahan lama.

Sejarah penciptaan straw


Origami.

Origami pula sesuai untuk kanak-kanak yang berminat untuk membuat sesuatu yang kreatif, tak kiralah jadi apa-apa, mereka mempunyai daya imaginasi yang sangat mengagumkan.

sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...