affiliate marketing the artificial life observer: Beto Kusyairy Pantang Pada Kesilapan Ejaan Namanya

Sunday 15 April 2012

Beto Kusyairy Pantang Pada Kesilapan Ejaan Namanya



PETALING JAYA: Aktor berpotensi Beto Kusyairy berkata dia akan berasa geram dan pantang apabila melihat namanya dieja dengan salah oleh segelintir pihak.

Pemilik nama sebenar Nurkusyairy Zakuan, 32, itu berkata, meskipun ia bukan perkara yang besar atau serius kerana menyedari kesilapan itu sering terjadi pada mana-mana artis, dia menganggap perkara itu sebagai sesuatu yang sensitif.

“Saya akan berasa geram dan bengang setiap kali melihat nama saya tidak dieja dengan betul. Ia kerap terjadi pada kredit nama saya dalam drama televisyen atau filem. Walaupun, saya sering memaklumkan ejaan nama yang sebenar kepada pihak produksi, ia tetap berlaku.

“Mungkin ia perkara remeh bagi sesetengah orang tetapi saya sensitif pada soal ejaan nama. Saya amat hargai jika mana-mana pihak tidak kira produksi atau media menyemak terlebih dahulu ejaan nama yang tepat sebelum diterbitkan,” katanya ketika ditemui mStar Online di Menara Star, baru-baru ini.

Berkongsi mengenai pandangannya mengenai populariti diri selepas lapan tahun menceburi bidang lakonan, Beto berkata dia selesa dengan kedudukannya yang berprofil rendah dan kurang popular.


“Saya tidak kisah kalau kurang popular dan dianggap under dog kerana itu lebih baik sebenarnya. Biar orang menyukai saya kerana kerja lakonan dan bukan kerana siapa saya dan cerita-cerita panas.

“Terus-terang, saya bersyukur dengan kedudukan diri dalam industri lakonan tanah air pada hari ini. Kesusahan saya untuk mengukuhkan nama selama ini semakin membuahkan hasil.

“Mungkin saya tidak sepopular aktor-aktor lain tetapi tawaran lakonan itu konsisten, cukup untuk membuatkan kehidupan saya berasa selesa,” katanya yang mendapat ilham nama Beto daripada salah satu karakter dalam drama Mexico.

Dalam pada itu, Beto yang bakal muncul dengan filem Chow Kit pada 3 Mei depan turut terlibat dalam beberapa filem yang masih menantikan slot tayangan iaitu Jiwa Taiko, Jalan Pintas dan Istanbul Aku Datang.

Lakonan terbarunya boleh ditonton dalam drama bersiri 13 episod iaitu Jangan Ambil Padang Kami bermula 9 April lalu pada setiap Isnin pukul 9 malam ini di Astro Ria (saluran 104).-SUMBER

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...