affiliate marketing the artificial life observer: Aaron Aziz Sedia Tunjuk Permit Kerja

Tuesday 15 May 2012

Aaron Aziz Sedia Tunjuk Permit Kerja




KUALA LUMPUR: Pelakon Aaron Aziz berani menyahut cabaran Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) yang mahu Agensi Pusat Permohonan Penggambaran Filem dan Persembahan Artis Luar Negara (PUSPAL) menyemak semula kemasukan artis-artis negara luar yang berkemungkinan besar tidak mempunyai permit bekerja.

Aaron yang merupakan warganegara Singapura berkata, dia tidak kisah untuk menunjukkan permit bekerja di negara ini yang dimilikinya jika diinginkan pihak terbabit.

"Saya menganggap perjuangan Seniman yang ingin membanteras kemasukan artis negara luar yang berkemungkinan besar tidak mempunyai permit bekerja adalah satu perkara yang dialu-alukan.

"Tetapi ia seperti tidak adil pula bagi artis seperti saya yang perlu melalui macam-macam perkara untuk berlakon di Malaysia termasuklah berhadapan dengan pihak Imigresen, sehinggakan mereka dah kenal dah saya yang kerap berulang alik ke pejabat mereka," katanya yang ditemui pada majlis pemberian hadiah barangan kemas bernilai RM250,000 di Rafflesia, Hotel Park Royal, di sini, Isnin.

Hadiah itu diberikan bersempena dengan kemenangan Aaron sebagai Bintang paling Popular ABPBH 2011 (Anugerah Bintang Paling Popular Berita Harian 2011).

Tambah Aaron, walaupun ada sesetengah pihak merasakan perjuangan Seniman dibuat kerana ada kaitan dengan kemenangannya, namun dia menganggap dirinya langsung tiada kaitan dengan isu tersebut.

Sementara itu, mengenai hadiah barangan kemas yang diterima itu, Aaron bersyukur imbuhan yang diterima hasil daripada titik peluhnya itu dapat dikongsi bersama isteri tersayang, Diyana Halik.

"Selama ini bukan saya seorang yang bertungkus lumus mengukuhkan kerjaya sendiri tetapi isteri juga banyak membantu daripada segi pengurusan jadual penggambaran dan perjumpaan dengan pihak-pihak produksi.

"Jadi hadiah barangan kemas ini sememangnya layak buat Diyana yang bersusah payah untuk saya," tuturnya.

Dalam pada itu, ditanya tidakkah Aaron berasa risau dengan keselamatan keluarganya apabila mendedahkan penerimaan hadiah itu kata Aaron, dia ada menyediakan peralatan keselamatan di rumah.

"Semestinya saya ada meletakkan alat keselamatan dalam rumah kerana tidak mahu apa-apa perkara buruk yang terjadi kepada isteri dan anak-anak.

"Bagaimanapun selebihnya, saya berserah kepada Tuhan dan berdoa kepada supaya kami semua berada dalam keadaan selamat dalam semua perkara," tegas Aaron.

sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...